Motylki

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

ODDZIAŁ II

 

PAŹDZIERNIK 2019

Tematyka kompleksowa:

  1. Jesteśmy bezpieczni

  2. Dbam o siebie i o środowisko

  3. Dary jesieni

  4. Jesienią w parku i w lesie

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego zachowania w kuchni.

  • Kształtowanie umiejętności łączenia elementów w pary według wybranej cechy (rodzaj).

  • Rozróżnianie i nazywanie popularnych owoców i warzyw

  • Poszerzenie wiedzy przyrodniczej o nazwy grzybów.

  • Kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby.

  • Poszerzenie wiedzy przyrodniczej – rozpoznawanie liści i łączenie ich z odpowiednim owocem.

  • Promowanie zasad zdrowego żywienia.

  • Kształtowanie sprawności ruchowej oraz motoryki całego ciała.

  • Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie.

  • Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Uświadomienie dzieciom znaczenia ruchu w życiu człowieka.
  • Wzmacnianie siły ramion, nóg i tułowia.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.

  • Wyrabianie nawyku higieny ciała.

  • Kształtowanie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała.

  • Doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian zachodzących w przyrodzie.

  • Rozwijanie umiejętności matematycznych– porównywanie wielkości drzew, posługiwanie się określeniami: wysokie, niskie.

  • Rozwijanie kreatywności poprzez działania plastyczne.

  • Kształtowanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu.

  • Rozwijanie kreatywności dzieci w swobodnych działaniach.

  • Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania.

  • Kształtowanie umiejętności współpracy i współdziałania.

WRZESIEŃ 2019

  • Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania

  • Rozumienie potrzeby stosowania zwrotów grzecznościowych: proszę, przepraszam, dziękuję, dzień dobry

  • Kształtowanie orientacji w przestrzeni i własnego punktu widzenia

  • Doskonalenie słuchu

  • Kształtowanie poczucia rytmu

  • Wypowiadanie się na określony temat, budowanie krótkich, logicznych zdań

  • Ćwiczenie umiejętność skupienia uwagi

  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania charakterystycznych elementów dla krajobrazu górskiego i nadmorskiego.

  • Usprawnianie narządu mowy poprzez wymawianie spółgłosek.

  • Rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi i kojarzenia

  • Rysowanie postaci człowieka

  • Świadome poruszanie się w przestrzeni

  • Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej

  • Poruszanie się przy muzyce i do muzyki

  • Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej