Pszczółki

ZAMIERZENIA  DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE

ODDZIAŁ III

MAJ 2019

  1. POLSKA TO MÓJ DOM – przypomnienie wiadomości
  • Przypomnienie wiadomości o symbolach narodowych. Rozbudzanie poczucia przynależności do kraju.
  • Zabawa matematyczna ,,Podróż Piątki” – praca z mapą Polski. Utrwalenie położenia Polski i Warszawy na mapie. Przeliczenie w zakresie 0-10.
  • Zabawa rozwijająca uzdolnienia plastyczne ,,Kotylion” – tworzenie kotylionu z dostępnych materiałów; rozbudzanie kreatywności i przynależności do kraju.
  • Spacer alejkami osiedla – szukanie symboli narodowych
  1. DBAMY O NASZĄ PLANETĘ
  • Wyjaśnienie pojęcia ekologia, poznawanie; znaczenia podejmowania działań proekologicznych.Kształtowanie umiejętności segregowania odpadów. Zapoznanie z zasadami dotyczącymi recyklingu.Poznanie sposobów wykorzystania prądu.
  • Zabawa matematyczna ,, Wielkie sprzątanie” z elementami metody ,,Kraina Liczb Willy’ego”-tworzenie zbiorów przedmiotów wg rodzaju. Porównywanie liczebności zbiorów, stosowanie określeń: mniej,więcej, tyle samo.
  • Praca plastyczna ,,Ekoludek”- przestrzenna z materiałów wtórnych
  • Piosenka ,,Wielkie sprzątanie”
  •  
  • 3. ZDROWY PRZEDSZKOLAK
  • Wyjaśnienie pojęcia eco, rozmowa o ekologicznych gospodarstwach i produktach. Uwrażliwienie dzieci, że uprawianie sportu jest potrzebne i ważne też dla osób z niepełnosprawnościami. Poznanie właściwego zachowania w czasie choroby. Grupowanie pokarmów według rodzajów: nabiał, owoce, warzywa, napoje. Wyjaśnienie pojęcia ,,fair play”
  • Projekt Akademii Zdrowego Przedszkolaka.
  • Zabawa matematyczna ,,Owocowe rytmy” – tworzenie rytmicznych układów wg wzoru
  • Zajęcia plastyczne „Malujemy muzykę” – Rozwijanie umiejętności malowania w sposób abstrakcyjny oraz odzwierciedlania muzyki i ruchu w formie plastycznej
  • Piosenka ,,gra miś- Ruch to zdrowie”
  •  
  • 4.ŚWIĘTO MAMY I TATY
  • Kształtowanie poczucia więzi emocjonalnej ze swoją rodziną. Wyrabianie umiejętności radzenia sobie z rozstaniem i emocjami w sposób społecznie akceptowalny.
  • Zabawa matematyczna ,,Prezent dla mamy” wg metody ,,Kraina Liczb Willy’ego” – utrwalenie nazw i wyglądu figur geometrycznych
  • Praca plastyczna ,,Prezenty dla rodziców”
  • Piosenka ,,Misiowata hulajnoga”
  •  
  • 5. WRAŻENIA I UCZUCIA
  • Uświadomienie dzieciom przeżywanych emocji. Doskonalenie umiejętności odczytywania sygnałów niewerbalnych. Poznanie sposobów radzenia sobie ze strachem. Zachęcanie dzieci o zwracanie się do innych o pomoc.
  • Zajęcia matematyczne ,,Kłopoty Piątki” metodą ,,Kraina Liczb Willy’ego” – doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 0-5, porównywanie długości przedmiotów, posługiwanie się pojęciami: dłuższy, krótszy
  • Zabawa plastyczna ,,Teraz czuję jak pada deszcz” metodą D. Dziamskiej ,,Edukacja przez ruch” –malowanie rytmicznej kropki w rytm muzyki F. Chopina ,,Preludium deszczowe op.28 nr 15”
  • Zajęcia muzyczne ,,O czym opowiada nam muzyka?” na podstawie utworu muzycznego ,,W grocie króla gór” E. Griega

EDUKACJA RUCHOWA Rozwijanie sprawności fizycznej podczas ćwiczeń porannych i gimnastycznych, zabaw ruchowych oraz zabaw na świeżym powietrzu.

KWIECIEŃ 2019

  1. PRACA ROLNIKA
  • Poszerzanie wiedzy na temat pracy na polu, w ogrodzie; wykorzystania różnych rodzajów buraków, szkodliwości jedzenia dużej ilości słodyczy. Wyjaśnienie pojęć trudnych: pług, brony,orka. Czytanie globalne wyrazów: rolnik, pole. Wspólne sianie rzeżuchy. Poznanie zawodu rolnika, młynarza, piekarza i sprzedawcy. Odpowiedź na pytanie: Jak powstaje chleb?
  • Zabawa matematyczna ,,Porządki w ogrodach” wg metody ,,Kraina liczb Willy’ego” –kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w zakresie 10; operowanie cyframi
  • Praca plastyczna ,,Nasz ogródek” – wykonanie makiety z plasteliny w parach.
  • Zajęcia umuzykalniające ,,Stary Donald farmę miał” – zabawa ruchowa, ortofoniczna przy piosence 2. WRAŻENIA I UCZUCIA
  • Uświadomienie dzieciom przeżywanych emocji. Doskonalenie umiejętności odczytywania sygnałów niewerbalnych. Poznanie sposobów radzenia sobie ze strachem. Zachęcanie dzieci o zwracanie się do innych o pomoc.
  • Zajęcia matematyczne ,,Kłopoty Piątki” metodą ,,Kraina Liczb Willy’ego” – doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 0-5, porównywanie długości przedmiotów, posługiwanie się pojęciami: dłuższy, krótszy
  • Zabawa plastyczna ,,Teraz czuję jak pada deszcz” metodą D. Dziamskiej ,,Edukacja przez ruch” – malowanie rytmicznej kropki w rytm muzyki F. Chopina ,,Preludium deszczowe op.28 nr 15”
  • Zajęcia muzyczne ,,O czym opowiada nam muzyka?” na podstawie utworu muzycznego ,,W grocie króla gór” E. Griega 3. ŚWIĘTA WILKANOCNE
  • Przygotowania do Wielkanocy, poznanie tradycji związanych ze świętami. Omówienie symboli Wielkanocnych
  • Zabawa matematyczna,, Pisanki, kraszanki” metodą ,,Ogrody Liczb Willy’ego”– przeliczanie w zakresie 10, stosowanie liczebników porządkowych. Wykonywanie prostego dodawania na konkretach
  • Piosenka ,, Wełniany baranek”
  • Praca plastyczna ,,Kurczaczek” – wykonanie kurczaczka z przygotowanych materiałów: waty, kolorowych piórek, gazet, farby 4. DBAMY O NASZĄ PLANETĘ
  • Wyjaśnienie pojęcia ekologia, poznawanie; znaczenia podejmowania działań proekologicznych. Kształtowanie umiejętności segregowania odpadów. Zapoznanie z zasadami dotyczącymi recyklingu. Poznanie sposobów wykorzystania prądu.
  • Zabawa matematyczna ,, Wielkie sprzątanie” z elementami metody ,,Kraina Liczb Willy’ego”-tworzenie zbiorów przedmiotów wg rodzaju. Porównywanie liczebności zbiorów, stosowanie określeń: mniej, więcej, tyle samo.
  • Praca plastyczna ,,Ekoludek”- przestrzenna z materiałów wtórnych
  • Piosenka ,,Wielkie sprzątanie”

EDUKACJA RUCHOWA Rozwijanie sprawności fizycznej podczas ćwiczeń porannych i gimnastycznych, zabaw ruchowych oraz zabaw na świeżym powietrzu.

LUTY 2019

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

  1. Nasze ulubione baśnie

  • Zapoznanie z treścią niektórych baśni i legend. Wytłumaczenie pojęcia: legenda. Rozróżnianie elementów fikcyjnych od rzeczywistości. Kształtowanie postawy aktywnego i kulturalnego odbiorcy sztuki. Tworzenie własnego przedstawienia.

  • Zajęcia matematyczne ,,Czyje to jest?” – dobieranie rekwizytów do postaci z bajek. Tworzenie zbiorów. Przeliczanie elementów.

  • Praca plastyczna ,,Moja kukiełka” – wykonanie kukiełki do legendy ,,O smoku wawelskim”

  • Piosenka ,,Bajeczki”

  1. Witamy w Hiszpanii

  • Zapoznanie z najważniejszymi informacjami dotyczącymi Hiszpanii, tradycją,kulturą, charakterystycznymi miescami

  • Zajęcia matematyczne ,,Hiszpańska sjesta”- zabawa matematyczna mająca na celu rozwijanie intuicji geometrycznych – wyszukiwanie figur geometrycznych na ilustracjach.

  • Piosenka ,,Hola a todos” – nauka podstawowych zwrotów w języku hiszpańskim na podstawie słów piosenki; próba wypowiedzenia słów i zaśpiewania

  • Nauka postawowego kroku flamenco

  • Praca plastyczna ,,Co wiemy o Hiszpanii?” – stworzenie plakatu o Hiszpanii; kształtowanie umiejętności współpracy w grupie.

  1. W dawnych czasach

  • Poznanie zwyczajów I życia dinozaurów. Wzbogacenie zasobu słownictwa związanego z dinozaurami. Zapoznanie z pracą górnika. Czytanie globalne wyrazu górnik. Poznanie fizycznych właściwości węgla. Wykonanie modelu wulkanu z masy solnej.

  • Zabawa matematyczna ,,Diplodok” – kodowanie -zaznaczanie na obrazku według kodu; rozróżnianie kierunków lewa/prawa.

  • Praca plastyczna techniką frotaż ,, Odciski”

  • Zajęcia umuzykalniające ,,Hej, w kopalni!” – nauka słów piosenki i inscenizacji do niej. Interpretacja ruchem tekstu piosenki

  1. Wynalazki

  • Zapoznanie z dawnymi środkami transportu. Wzbogacenie zasobu słownictwa związanego z podróżowaniem i środkami transportu. Poznanie historii i funkcji komputera. Dzielenie wyrazów na sylaby. Czytanie globalne wyrazu komputer. Rozmowa na temat wynalazków.

  • Zajęcia matematyczne z elementami metody ,,Kraina liczb” – układanie ciągów rytmicznych. Kształtowanie umiejętności układania rytmów z figur geometrycznych.

  • Praca plastyczno- techniczna ,,Rakietą w kosmos!” wykonanie rakiety z różnych materiałów plastycznych

  • Zajęcia umuzykalniające ,,Halo, halo!” – zabawy muzyczne do piosenki; rozwijanie wyobraźni muzycznej i poczucia rytmu

  • Zestawy ćwiczeń gimnastycznych rozwijające koordynację ruchową. Rozwijanie celności i szybkości; wpajanie zasad fair play, kształtowanie umiejętności współpracy.

STYCZEŃ 2019

  1. TYDZIEN ZA TYGODNIEM
  • Poznanie pór roku i stałego ich następstwa. Posługiwanie się określeniami dotyczącymi pór dnia.
  • Zajęcia matematyczne Rytmy (rytmy ruchowe)
  • Zajęcia plastyczne : malowanie farbami
  • Zajęcia muzyczne: zabawy rytmiczno – ruchowe
  1. MY SIĘ ZIMY NIE BOIMY!
  • Budowanie wypowiedzi poprawnej gramatycznie. Poszerzanie wiedzy na temat zjawisk pogodowych występujących zimą. Poznawanie właściwości lodu na podstawie samodzielnie przeprowadzonych obserwacji.
  • Zajęcia matematyczne: Rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Doskonalenie liczenia w dostępnym zakresie.
  • Zajęcia plastyczne: malowanie świecą i farbami akwarelowymi
  • Zajęcia muzyczne: Kształcenie poczucia rytmu. Rozwijanie wyobraźni muzycznej i reagowania na sygnał dźwiękowy. 
  1. PODRÓZUJEMY PO EUROPIE – PRZYSTANEK WŁOCHY
  • Poznanie nowego kraju Europy, jego mieszkańców, krajobrazów, charakterystycznych miejsc i znanych miast oraz stolicy Włoch – Rzymu. Rozbudzanie ciekawości poznawczej, zainteresowania światem .
  • Zajęcia matematyczne: Segregowanie przedmiotów wg określonej cechy – kształtu.
  • Zajęcia plastyczne:wykonanie maski z wykorzystaniem różnorodnych materiałów
  • Zajęcia muzyczne: zabawy rytmiczno – taneczne do piosenki
  1. BABCIA I DZIADEK
  • Określanie stosunków łączących dziadków z rodzicami. Nabywanie umiejętności formułowania swobodnych wypowiedzi. Uważne słuchanie utworu. Dostrzeganie ważnej roli dziadków w życiu dzieci. Budzenie szacunku i przywiązania do członków rodziny
  • Zajęcia matematyczne: układanie kompozycji z figur geometrycznych: rozpoznanie i nazywanie koła, trójkąta i kwadratu
  • Zajęcia plastyczno – techniczne prezent dla babci i dziadka
  • Zajęcia muzyczne: Rozwijanie umiejętności właściwego artykułowania samogłosek w śpiewie
  1. ZIMĄ POMAGAMY PTAKOM
  • Rozumienie potrzeby dokarmiania ptaków w zimie. Rozpoznawanie: wróbla, gołębia, sikory, wrony i podawanie ich nazw. Różnicowanie wielkości: duży – mały
  • Zajęcia matematyczne: Ustalanie kolejności wydarzeń w czasie i używaniem określeń z tym związanych: na początku, potem, na koniec. Ćwiczenia w przeliczaniu
  • Zajęcia plastyczne: naklejanie papierowych elementów wg wzoru
  • Zajęcia muzyczne: nauka piosenki „Lata ptaszek”

EDUKACJA RUCHOWA

Rozwijanie sprawności fizycznej podczas ćwiczeń porannych i gimnastycznych, zabaw ruchowych oraz zabaw na świeżym powietrzu.

 

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze z obszaru języka angielskiego na miesiąc styczeń i luty:

– zapoznanie z nowym słownictwem dotyczącym zimy, członków rodziny, karnawału, ubrań,

– utrwalenie poznanego słownictwa

– rozumienie podstawowych zwrotów w języku angielskim

– wdrożenie do reagowania na podstawowe polecenie nauczyciela w j. angielskim

– uczestniczenie w zabawach ruchowych, śpiewanie piosenek w grupie

– rozumienie prostych historyjek wspieranych gestem, obrazem

– piosenki: „Little Snowfflake”, „Grandma-Grandpa”, ”Twinkle twinkle little star”

„I am a little showman”, „The baloon song”, ”Put on your shoes”, „Follow me”, „Open Shut Them”,

GRUDZIEŃ 2018

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

  1. Kierunek: Finlandia
  2. Zimno, coraz zimniej
  3. Święta tuż, tuż ( 2 tyg.)

1. Kierunek: Finlandia

  • Poznanie najważniejszych informacji na temat Finlandii. Zapoznanie z kulturą i tradycją regionu Laponii.
  • Zajęcia matematyczne – ,,Wielki wyścig sań” – gra ściganka w grupach; kształtowanie umiejętności przeliczania
  • Zajęcia plastyczne – rysowanie krainy św. Mikołaja. Malowanie kredkami. Umieszczanie gotowych elementów na swojej pracy. Ćwiczenie umiejętności posługiwania się klejem.
  • Zajęcia muzyczne – ,,Kochany Panie Mikołaju” – nauka piosenki i inscenizacji.

2. Zimno, coraz zimniej

  • Poznanie zwyczajów zwierząt, które zasypiają na zimę.
  • Eksperyment badawczy sprawdzający, co zapobiega wchłanianiu się wody w pióra kaczki
  • Zabawa matematyczna ,,Który z kolei?” – kształtowanie umiejętności posługiwania sięliczebnikami porządkowymi w zakresie 1-5.
  • Praca plastyczna wg metody D. Dziamskiej ,,Edukacja przez ruch” pt. ,,Zimowy pejzaż”Zajęcia umuzykalniające ,, Ptaszki zimową porą” – zabawy rytmiczno- ruchowe do piosenki.

    3. Święta tuż, tuż

  • Przybliżenie dzieciom tradycji świątecznych. Wytłumaczenie pojęcia ,,magia świąt” Utrwalenie wiedzy dzieci na temat zwyczajów bożonarodzeniowych
  • Zabawa matematyczna ,, Łańcuchy choinkowe” – porównywanie długości łańcuchów choinkowych. Kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami: krótszy, dłuższy, najdłuższy.
  • Zajęcia umuzykalniające – nauka i śpiewanie kolęd Wystukiwanie rytmu na instrumentach perkusyjnych
  • Zajęcia plastyczne ,,Aniołek” – wykonanie aniołka metodą origami. Ozdabianie według swojego pomysłu.
  • Ćwiczenia gimnastyczne – rozwijanie koordynacji ruchowej; wzmacnianie siły ramion, nóg i tułowia.

LISTOPAD 2018

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

  1. POLSKA – MOJA OJCZYZNA
  • Poznanie nazwy – stolica Polski, symboli narodowych, budzenie przynależności do własnego kraju, budzenie uczuć patriotycznych.. Wyjaśnienie znaczenia barw na fladze Polski ( biel –czystość, serce czyste, czerwień – miłość ) Wdrażanie do uważnego słuchania.
  • Zajęcia matematyczne„Moje miasto – mój kraj” Doskonalenie umiejętności rozumienia określeń dotyczących położenia przedmiotów: na, pod, za, obok.
  • Zajęcia plastyczne – ,,Barwy Polski ” –Wydzieranka z kolorowego papieru.
  • Zajęcia umuzykalniające: zabawy rytmiczno – ruchowe do piosenki „Jestem Polakiem”
  1. JESIENNA POGODA
  • Poznawanie zmian zachodzących jesienią w przyrodzie na podstawie wiersza oraz doświadczeń dzieci .Próba odpowiedzi na pytanie „Dlaczego pada deszcz?” Rozwijanie ciekawości poznawczej dzieci. Zachęcanie do zadawania pytań i szukanie na nie odpowiedzi.
  • Zajęcia matematyczne: „Po nocy jest dzień a po dniu noc” Dostrzeganie rytmu i następstwa nocy. Rozwijanie logicznego myślenia.
  • Zajęcia plastyczne – praca „Parasole”  z wykorzystaniem mokrych pasteli
  • Zajęcia umuzykalniające – piosenka „Kałużowy deszcz” Nauka piosenki fragmentami – metodą ze słuchu. Zachęcanie do śpiewu grupowego.
  1. ZWIERZETA DOMOWE
  • Rozmowa na temat ulubionych zwierząt na podstawie wiersza oraz doświadczeń dzieci. Uświadomienie dzieciom odpowiedzialności jaką niesie ze sobą posiadanie zwierzęcia. Poznanie pracy weterynarza i warsztatu jego pracy.
  • Zajęcia matematyczne Małe – duże” – zabawa matematyczna. Utrwalanie umiejętności posługiwania się pojęciami określającymi wielkość przedmiotów.
  • Zajęcia plastyczne: plastyczne „Moje zwierzę” – malowanie opuszkami palców.
  • Zajęcia umuzykalniające: – piosenka „A ja mam psa”
  1. KIM BĘDĘ, KIEDY DOROSNĘ?
  • Poznanie pracy ludzi zawodów gastronomicznych. Uświadomienie dzieciom, że to co jemy ma duży wpływ na nasze samopoczucie i zdrowy rozwój.
  • Zajęcia społeczne „Ja i moje emocje” – złość, brak wiary w siebie. Rozwijanie umiejętności odczytywania, nazywania emocji swoich i innych  a także radzenia sobie z nimi.
  • Zajęcia matematyczne – Segregowanie, przeliczanie, grupowanie guzików według koloru, rodzaju, wielkości.
  • Zajęcia plastyczne: „Jestem malarzem” – malowanie farbami w rytm muzyki.
  • Zajęcia umuzykalniające – piosenka „Kim będę?
  1. EDUKACJA RUCHOWA
  • Rozwijanie sprawności fizycznej podczas ćwiczeń porannych i gimnastycznych, zabaw ruchowych oraz zabaw na świeżym powietrzu.

PAŹDZIERNIK 2018

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

  1. Dary Jesieni (2.tyg)
  2. Dbam o siebie i o środowisko
  3. W zdrowym ciele, zdrowy duch
  4. Zabawy na jesienne wieczory

1. Dary Jesieni

  • Rozwijanie umiejętności rozróżniania i nazywania darów jesieni. Rozwijanie umiejętności rozróżniania i nazywania popularnych owoców, uwrażliwienie zmysłów smaku i węchu. Poszerzenie wiadomości na temat grzybów jadalnych i trujących na podstawie doświadczeń dzieci, jak zwierzęta przygotowują się na zimę.
  • Wycieczka w okolice przedszkola – szukanie odpowiedzi na pytanie ,,Co zmienia się wokół nas jesienią?”
  • Zabawa matematyczna ,,Które warzywo zmieniło swoje miejsce? – klasyfikowanie przedmiotów wedługwielkości. Używanie pojęć największy, najmniejszy.
  • Zabawa matematyczna ,,Kasztanowe liczenie” – przeliczanie elementów w zbiorze.
  • Zajęcia plastyczne „Jeżyk” – malowanie gąbkami sylwety jeża..
  • Zajęcia muzyczne ,, Piosenka na chłodne dni” – zabawy muzyczno- ruchowe; poznanie melodii i rytmupiosenki, nauka słów piosenki metodą ze słuchu.

2. Dbam o siebie i o środowisko

  • Zapoznanie z częściami ciała, wskazanie do czego służą. Zapoznanie dzieci ze zmysłami, wskazanie ich roli.
  • Wyrabianie nawyku dbania o własne ciało.
  • Wspólne stworzenie zasad dbania o środowisko. Wyjaśnienie pojęcia recykling.
  • Zabawa matematyczna ,,Jak dbać o porządek?” – klasyfikowanie przedmiotów funkcjonalnie ze sobą powiązanych; wg wielkości
  • praca plastyczna ,, Latawiec”, wykonanie latawca z gazet (recykling)
  • Zajęcia muzyczne- piosenka ,, Mydło lubi zabawę” – nauka tekstu piosenki metodą ze słuchu, zabawyrytmiczne przy piosence.3. W zdrowym ciele, zdrowy duch
  • Promowanie zasad zdrowego żywienia, uświadomienie dzieciom, jakie produkty warto jeść często.
  • Uświadomienie dzieciom konieczności dopasowywania ubrań do pogody. Kształtowanie umiejętnościłączenia przyczyny ze skutkiem. Wyjaśnienie pojęć okulista, laryngolog, pediatra, stetoskop. Zapoznanie zpracą lekarza i pielęgniarki. Rozumienie konieczności przyjmowania leków w razie choroby.
  • Zajęcia matematyczne ,,U lekarza” – praca z obrazkami; przeliczanie elementów w zakresie do 10.
  • Praca plastyczna ,,Narysuj mnie”- doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie, kształtowanieorientacji w schemacie swojego ciała.
  • Zajęcia umuzykalniające ,,Piosenka na chłodne dni” – nauka piosenki metodą ze słuchu. Zabawy ruchowe domuzyki.

4. Zabawy na jesienne wieczory

  • Wyjaśnienie pojęcia ,,artysta”. Eksperyment ,,Malowanie na mleku”. Kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków. Poszerzenie wiedzy dzieci z zakresu kino-teatr.
  • Piosenka ,,Gdy dzieci tańczą”
  • Zabawa plastyczna ,,Malowanie ziemniakami” – tworzenie odbitek na papierze.

• Ćwiczenia gimnastyczne – doskonalenie motoryki, rozwijanie koordynacji słuchowej

 

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze z obszaru języka angielskiego na miesiąc październik

– zapoznanie z nowym słownictwem dotyczącym jesieni, owoców, pojazdów, porach roku

– utrwalenie poznanego słownictwa

– rozumienie podstawowych zwrotów w języku angielskim

– wdrożenie do reagowania na podstawowe polecenie nauczyciela w j. angielskim

– uczestniczenie w zabawach ruchowych, śpiewanie piosenek w grupie

– rozumienie prostych historyjek wspieranych gestem, obrazem

– piosenki:” Cunting Transport”, „Orange, Yellow, Red and Brown”, „What is your fovourite colour?”, „Baby Shark”, „Five Little Pumpkins  Pumpkin „”Can You Make A Happy Face  Halloween Song „

WRZESIEŃ 2018

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

  1. W PRZEDSZKOLU
  • Zapoznanie z pomieszczeniami w przedszkolu, poruszanie się z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, poznanie pracowników przedszkola. Ustalenie zasad obowiązujących w grupie – stworzenie „Kodeksu przedszkolaka”
  • Zajęcia matematyczne- Liczenie w dostępnym zakresie – posługiwanie się liczebnikami: jeden, dwa.
  • Zajęcia plastyczne – praca „Słonecznik” – rozwijanie sprawności manualnej
  • Zajęcia umuzykalniające – zabawy muzyczno ruchowe do piosenki „Podaj mi rączkę”
  1. BAWIMY SIĘ RAZEM
  • Wdrażanie do uważnego słuchania. Rozpoznawanie zabawek poprzez dotyk. Posługiwanie się nazwami zabawek. Stosowanie zwrotów grzecznościowych: dzień dobry, proszę, dziękuję, przepraszam, do widzenia. Przestrzeganie reguł obowiązujących w grach i zabawach ruchowych
  • Zajęcia matematyczne: „Misie duże i małe.” Rozróżnianie wielkości: duży, mały. Porządkowanie zabawek wg wielkości.
  • Zajęcia plastyczne – Kształcenie umiejętności posługiwania się klejem. Rozumienie określenia- : jedna strona. Rozwijanie sprawności manualnej
  • Zajęcia umuzykalniające -„Misiowe tańce” ilustrowanie ruchem treści piosenki
  1. TO JA
  • Stwarzanie sytuacji do swobodnego wypowiadania się i dzielenia się doświadczeniami. Rozwijanie świadomości swoich mocnych stron, wdrażanie do koncentrowania uwagi na danym działaniu, rozwijanie twórczego myślenia.
  • Zajęcia matematyczne – Kształtowanie orientacji w budowie własnego ciała, stosowanie określeń: przodem do, tyłem do, utrwalenie schematu ciała
  • Zajęcia plastyczne: „Zabawny przedszkolak” Projektowanie własnej pracy, rozwijanie umiejętności wizualizacji za pomocą technik plastycznych
  • Zajęcia umuzykalniające: „Wyciszanka” Wprowadzenie sygnału muzycznego zapraszającego na zajęcia..
  1. NA ULICY
  • Zapoznanie z zasadami poruszania się na drodze. Zachęcanie do wypowiadania się na temat ilustracji. Obserwacja ruchu przy sygnalizacji świetlnej. Rozmowa na temat znaczenia świateł sygnalizatora. Obserwowanie kształtu i koloru znaków drogowych.
  • Zajęcia matematyczne – Rozpoznawanie znaków drogowych i ich znaczenia, rozpoznawanie i podawanie nazw ich kształtów, klasyfikowanie ze względu na kształt: trójkątny,kwadratowy,okrągły,prostokątny.
  • Zajęcia plastyczne: „Sygnalizator świetlny” – praca przestrzenna. Rozwijanie umiejętności łączenia ze sobą różnych elementów.
  • Zajęcia umuzykalniające – piosenka „Dzieci i światła” Nauka piosenki. Kształtowanie reakcji na sygnał dźwiękowy
  1. EDUKACJA RUCHOWA
  • Rozwijanie sprawności fizycznej podczas ćwiczeń porannych i gimnastycznych, zabaw na świeżym powietrzu.